GKDB Ders Değerlendirme Sistemi, yükseköğretimde ders değerlendirme süreçlerinin sistematik hâle getirilmesi amacıyla Dr. Doğan EVECEN ve Dr. Mustafa İLTER tarafından tasarlanmıştır. Sistem, öğrenci geri bildirimlerini nicel-nitel yöntemlerle analiz eden bir model önermektedir. Bununla birlikte öğretim elemanlarının pedagojik performansını ders izlenceleri ve öğrenci anketleri üzerinden değerlendirerek veriye dayalı iyileştirme önerileri sunmayı hedeflemektedir. Anketler aracılığıyla toplanan yapılandırılmış veriler istatistiksel olarak analiz edilirken, açık uçlu yorumlar doğal dil işleme (NLP) teknikleriyle tematik analize tabi tutulmaktadır. Bu süreç, öğretim elemanlarına otomatik oluşturulan ve güçlü yönler, gelişim alanları ile aksiyon önerilerini içeren kişiselleştirilmiş raporlar sağlamaktadır. Modelin temel avantajı, geleneksel değerlendirme yöntemlerine kıyasla ölçeklenebilirlik, nesnellik ve zaman verimliliği sunmasıdır. Yapay zekâ destekli analizler, öğrenci geri bildirimlerindeki tekrarlayan temaları tanımlayarak öğretim süreçlerine yönelik kanıta dayalı optimizasyon önerileri üretir.